Miten hankin yksilöllisen apuvälineen?

Miten varaan ajan?

Meille voi varata ajan soittamalla p. 0400 449 432 tai varaamalla ajan sähköisesti www.varaaheti.fi/apulappi 

Toimipisteemme sijaitsee Rovaniemellä osoitteessa Porokatu 26. Teemme asiakaskäyntejä myös Rovaniemen ulkopuolelle. Sovi aika ja tule keskustelemaan juuri sinulle sopivasta ratkaisusta. Kiireettömän palvelun takaamiseksi suosittelemme ajanvarausta.

Reissukalenterin löydät täältä.  

Asiakasneuvonnassa ja valmisapuvälineen hankinnassa ApuLapin myymälä palvelee arkisin klo. 8-16, osoitteessa Porokatu 26, 96400 Rovaniemi. Tervetuloa paikan päälle tai soita p. 0400 449 432.

Tarvitsenko lähetteen?

ApuLappiin voit tulla ilman lääkärin tai fysioterapeutin lähetettä.

Kuka maksaa?

Asiakas voi maksaa apuvälineen itse, mutta lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineen saantiperusteet täyttyessä asiakas on oikeutettu maksusitoumukseen. Maksusitoumuksen voit saada terveyskeskuksesta, sairaalasta, vakuutusyhtiöltä tai veteraanikuntoutuksesta. Maksusitoumukseen tarvitaan aina lääkärin allekirjoitus. 

Valtakunnalliset lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineiden luovutusperusteet 2020 : Opas apuvälinetyötä tekeville ammattilaisille ja ohjeita asiakkaille

Miten ja kuka mittaa?

ApuLapissa yksilölliset apuvälineet mitoittaa aina terveydenalan ammattilainen. Tarjoamme ammattitaitoista ja henkilökohtaista palvelua apuvälineen valinnassa, sovituksessa sekä käytön ohjauksessa. 

Varaamme asiakkaan kohtaamiseen aikaa, jotta voimme kiireettömästi kuunnella asiakkaan tarpeita ja toiveita. Valitsemme yhdessä asiakkaalle hänen tarpeitaan parhaiten palvelevan apuvälineratkaisun.

Miten sovitus ja käytönohjaus tapahtuu?

ApuLapissa apuvälineen valinta tehdään aina yksilöllisesti ja asiakaslähtöisesti, ottaen huomioon erityisesti asiakkaan toimintakyvyn, elämäntilanteen sekä esteettiset mieltymykset. Apuvälineen käytön kannalta on tärkeää, että asiakas tuntee apuvälineen omakseen. 

Palveluumme kuuluu tutkimus- ja mitanoton lisäksi tuotteen sovitus ja käyttöön ohjaus. Tarjoamme ammattitaitoista ja henkilökohtaista palvelua apuvälineen valinnassa, sovituksessa sekä käytön ohjauksessa.

Jälkikontrolli ja sopivuustakuu

Yksilöllisillä apuvälineillämme on aina kolmen kuukauden sopivuustakuu.

Sopivuustakuu tarkoittaa, että tuote on asiakkaalle sopiva sekä koon, tuennan, että käyttötarkoituksen puolesta. Mikäli tuotteen sopivuudessa on ongelmia ne korjataan mahdollisimman pikaisesti joko ApuLapin omalla pajalla Rovaniemellä tai valmistajan toimesta.

Edellytämme kuitenkin, ettei muutostarve johdu asiakkaan muuttuneesta tilanteessa tai mittamuutoksista.

Toivomme, että asiakas ottaa meihin yhteyttä matalalla kynnyksellä aina tarvittaessa.


Referenssit - kuvagalleria

Referenssit - kuvagalleria

Yksilölliset apuvälineet


Valitsemme ja mittaamme apuvälineesi aina yksilöllisesti ja sinun tarpeesi huomioiden. Tutustumme elämäntilanteeseesi ja toimintakykyysi. Otamme huomioon myös esteettiset mieltymyksesi. Tiedämme, että apuvälineen käytön kannalta on tärkeää, että sinä tunnet apuvälineen omaksesi.

Saat henkilökohtaista ja kiireetöntä apuvälinepalvelua Rovaniemen toimipisteessämme Porokadulla tai maakuntien vastaanotoilla: Pellossa, Kolarissa, Kittilässä, Sodankylässä, Ivalossa, Kemijärvellä ja Ranualla.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit